29. ledna 2017

Florida řezy

Nebo také "obližprst".

Tohle veledílo jsem nedělala já, je to na mě moc sladké, složité, pracné. Já mám ráda jednoduchost a lehčí chutě :-)
Tuto dobrotu dělal můj muž ;-)




Ale pokud neznáte a chcete vyzkoušet, tak o recept vás neochudím :-)

Korpus:
5 vajec
100 g mletého cukru
4 PL vody
160 g hladké mouky
20 g kakaa
prášek do pečiva

Promíchat žloutky s cukrem, přidat vodu, mouku, kakao a pr. do pečiva. Nakonec opatrně vmíchat sníh do kterého jsme zašlehali 120 g cukru. Pečeme na plechu vyloženém pečícím papírem na 180 °C. Zkoušíme špejlí propečenost.

Náplň:
2 dcl mléka
2 PL hladké mouky - uvařit kaši

250 g másla
150 g cukru
vanilkový cukr - umíchat, přidat postupně 5 žloutků a vychladlou kaši

Dobře vymíchat a natřít na vychladlý korpus.

Sníh:
5 bílků
250 g mletého cukru

Ušlehat v míse nad parou (mísa se nesmí dotýkat vody v hrnci). Hotové natřít na vrstvu krému.
Zasypat grankem nebo nastrouhanou čokoládou.


A nemůžu si odpustit ani další dvě fotky našeho super výhledu na západ slunce.



Přeji všem krásný zbytek víkendu. A hlavně zdraví, já už totiž ležím taky :-)

Jarka


2 komentáře:

  1. Jaru, závidím pečícího manžela. Jeho dezert vypadá luxusně! Krásné dny Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadal i chutnal výborně! Ale jsem ráda, že jsem zaspala stav kuchyně, než ji vyuklízel :-) Je to šikulka!

      Vymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře.