12. října 2016

Luxusní mrkvový dort


Podzimní pečení pokračuje. Vyzkoušela jsem poprvé mrkvový dort a z výsledku jsem nadšená. Je výborný!


O tento recept jsem se s vámi prostě musela podělit. Kdo ještě nevyzkoušel, tak se toho vůbec nebojte. Je jednoduchý a velmi chutný!


Těsto na korpus je velmi rychlé, žádná složitá příprava a krém je také raz dva hotový.

Recept:

175 g polohrubé mouky
150 g cukru krystalu
3 vejce
175 ml oleje
150 g mrkve
100 g rozinek
1 ČL sody
1 ČL skořice

mascarpone
tvaroh
vanilkový cukr

Nejdříve jsem si rozinky namočila do horké vody a nastrouhala na jemném struhadle mrkev (nebojte, jsou to jen dvě větší mrkvičky :-)). V míse jsem vyšlehala vejce s cukrem, pak pomalu přilívala olej a nakonec přidala po částech mouku smíchanou se skořicí a sodou. To vše robotem, pak už jsem jen ručně přimíchala mrkvičku a nakonec okapané rozinky. 
Nalila jsem těsto do dortové formy vyložené pouze na dně pečícím papírem a pekla v rozehřáté troubě na 180 °C asi 45 minut. Propečení jsem zkoušela špejlí. Po upečení jsem ještě chvíli nechala ve formě a pak opatrně nožem odřízla od okrajů formy a překlopila na mřížku, sloupla pečící papír a nechala vychladnout. 
Zatím jsme si rozdělala mascarpone, lehce prošlehala a přidala vaničkový tvaroh. Dochutila jsem vanilkovým cukrem, jen lehce.
Po vychladnutí jsem prořízla korpus a namazala vrstvu krému a po složení zpět jsem celý dort obmázla tenkou vrstvou. Zbytek krému jsem natřela na vrch dortu. Zdobit můžete lžící, vidličkou nebo rovnou nožem. Dala jsem přes noc vychladit do lednice. Dozdobila jsem sekanými ořechy.  


Dort je jemný, vláčný, hezky vlhký. Lehce nasládlý hlavně množstvím rozinek. Voní po skořici, skoro mi to připomínalo vůni perníku a vánoc :-)
Je celkem sytý, klidně bych ho dala jako svačinku ;-)


A nemůžu si odpustit jednu zákulisní fotku. Mám výborného pomocníka :-D 

Tereza - výstupní kontrola ;-)
Nebojte neochutnával, jen vše musí projít přes ten jeho čichací orgán :-D

PS: recept na korpus jsem našla na netu, ale nemůžu ho zpětně dohledat. Ale proti originálu jsem dost snižovala množství cukru uvedené v původním receptu.

Jarka

4 komentáře:

Děkuji za Vaše milé komentáře.