21. října 2016

Bábovka s červenou řepou

Bez buchet, závinu, kynutých koláčů a bábovek a by u nás nemohl být žádný podzim a zima.
Já jsem k tomu přidala ještě další podzimní surovinu. Vařenou červenou řepu. Tu jsem použila pro zjemnění, zvlhčení a zabarvení těsta.

Kdo neholduje této zelenině, tak si zkuste přečíst o jejích účincích TU a třeba změníte názor a aspoň ochutnáte :-)


Recept:

350 g červené řepy (vařené nebo pečené)
3 vejce
100 g cukru krystalu (půl hrnku Ikea)
300 g polohrubé mouky (2 hrnky)
½ hrnku mléka
rum
prášek do pečiva 
100 g  kvalitní čokolády (já jsem měla 74%)



Řepu si nastrouhám na jemném struhadle. V míse vyšlehám vejce s cukrem, přidám mouku, mléko, rum a důkladně promíchám. Nakonec vmíchám řepu, prášek do pečiva a rozpuštěnou čokoládu.
Naliji do vymazané a polohrubou moukou vysypané formy a peču v předehřáté troubě na 170 °C asi hodinu. Propečení zkouším špejlí, musí být po vytažení úplně suchá.
Klidně ji udělejte na malý plech, bude rychleji upečená ;-)


Bábovka je krásně vlhká, chutná po čokoládě. Je možné do ní přidat sekané oříšky nebo rozinky. Prostě podle chuti.


U nás zmizela bleskovou rychlostí. Otázka mého muže, zda ji budu fotit než ji sní, přišla celkem pozdě, protože už jí byla jen polovina :-D

Dejte šanci řepě a kdo má rád, tak určitě vyzkoušejte!

Jarka

7 komentářů:

  1. Musím říci,že bábovka vypadá dobře!Děkuji za recept, moc červené řepě neholduji i když vím,že je zdravá a dobrá.-)Zkusím.-)Krásný víkend přeji Věra

    OdpovědětVymazat
  2. Výborný recept :-) Vypadá moc krásně. Ivana

    OdpovědětVymazat
  3. Věřím,že bábovka šla na dračku.
    Řepu mám ráda zavařenou,naloženou.
    Naši vegetariáni ji ale mají na talíři daleko častěji,než my.
    Mají v oblibě burgery z řepy i řepu pečenou.
    Já se teprve chystám jí dát šanci,ale malinko nevím,co s ní.
    Moc zdravím a díky za návštěvu u mne!

    OdpovědětVymazat
  4. Recept skvelý, už som ho zaregistrovala u ateliérRonica :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tenhle je můj osobní :-)
      Leda bych s někým sdílela myšlenky :-D

      Vymazat
  5. Vypadá krásně, ale já červenou řepu nemusím, i když si uvědomuji, jak je zdravá.

    OdpovědětVymazat
  6. Na váš blog jsem narazila když jsem hledala recepty na bábovky. A tuhle rozhodně vyzkouším :) Se sladkými recepty se zeleninou mám dobrou zkušenost, už jsem zkoušela mrkvový i špenátový dort a chutnalo to skvěle.
    Takže děkuji za recept a přeji hezký den, K.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře.