1. srpna 2016

Tvarohový chlebíček s borůvkami bez cukru

Zase borůvky. 
Ale když už je mám, tak je ráda zpracuji a manžílkovi tak dopřeji další dávku povolené dobrůtky :-)

Tentokrát jsem to vzala přes tvaroh, borůvky a špaldovou celozrnnou mouku.


Celkem jednoduchý recept, ale je v něm třeba trochu vážení. Ale zase je celý můj ;-)

250 g bílého jogurtu 3,5 %
2 vejce
sůl
150 g špaldové celozrnné mouky
125 g tvarohu kostky (polovina:-))
1/2 prášku do pečiva
200 g mražených borůvek (už rozmražených)

Nejdřív jsem si vyšlehala sníh ze 2 bílků a přidala jsem sůl. V druhé míse jsem smíchala zbytek tekutých surovin a pak přidala mouku s práškem do pečiva. Opatrně jsem vmíchala sníh a přidala 150 g borůvek přímo do těsta. Nalila jsem do vymazané a vysypané formy na biskupský chlebíček a posypala vrch ještě zbytkem borůvek. Pekla jsem v předehřáté troubě na 180°C asi 30 min.
Je vidět na fotkách, že polovinu dobrůtky mám zasypanou pro děti posypkou a trochou vanilkového cukru. 



tátova polovina :-)

Holky si ho daly k snídani s kakaem a táta ho měl na svačinu s jogurtem :-) 

Neskutečně u nás vzrostla spotřeba jogurtů a tvarohů, že by to bylo tím létem a mým "nepečením"? :-D

Začala nám druhá polovina prázdnin :-)

My jsme zatím zvládli dvě koupačky. První v sobotu na Novomlýnských nádržích přímo v kempu u Pasohlávek. Voda krásně čistá, ale pohoda i přes velké množství lidí.
A v neděli jsme vyrazili trochu dál, do Vranova nad Dyjí, také do kempu. Tady voda už nebyla tak čistá, ale stále naprosto v pohodě pro koupání.


Už máte dovolenou za sebou nebo teprve vyrazíte? A kam, zahraničí nebo jen krásy Česka?

Jarka

11 komentářů:

Děkuji za Vaše milé komentáře.