26. července 2016

Borůvkové zrcadlo s úpravou

Dostala se k nám domů hromada borůvek z Jeseníků a bylo by škoda jich nevyužít na dort. Už jsem skoro měsíc žádný nedělala a tak mám absťák :-)

A abych si v těch vedrech znovu netopila v kuchyni, případně nezpůsobila další popáleninu, tak jsem se vrhla na chlazený. Ty jsou totiž nejlepší ;-)


Inspiraci jsem čerpala TADY, ale udělala jsem úpravu po svém. Jako vždy ;-)

Korpus je z rozdrcených máslových sušenek (140 g) a 60 g rozpuštěného másla. Pěkně promíchat a natlačit do dortové formy (já jsem si tu svou nastavitelnou dala na 20 cm), použila jsem sklenici na natlačení na dno formy. Dala jsem do lednice vychladit.
Mezitím jsem si rozmíchala 2 kostky tvarohu s velkým jogurtem 10% a lehce přisladila vanilkovým cukrem a nastrouhala kůru z citronu. Připravila jsem podle návodu želatinový ztužovač za studena a pěkně rozmíchala. Celé jsem to nalila na vychlazené sušenky a dala znovu chladit.
Přišel čas na zrcadlo: v hrnci jsem si svařila borůvky s vanilkovým cukrem, nechala jsem bublat asi 10 min, pak jsem propasírovala a odměřila 250 ml, protože jsem měla málo, dolila jsem vodou. Dala znovu hřát a nachystala čirou želatinu, kterou jsem podle návodu smíchala s cukrem a přidala do borůvkové šťávy. Po schlazení jsem polila vrch dortu a vrátila zpět do lednice. 



Želatinu do tvarohové vrstvy dávám jen kvůli pěknému řezu. Myslím, že kdyby někdo chtěl jednoduchý zákusek, tak ji dávat nemusí, protože tvaroh byl pevný dostatečně i před přimícháním ztužovače.
Dezertík jsem krájela až druhý den. Je třeba na spodní vrstvu lehce při krájení zatlačit, ale oddělila se pěkně. Chuť převažuje lehce sladká v části sušenek a borůvkové vrstvy a voní nejvíce po citronu. Středová část je lehce nakyslá. 
To je v létě to pravé a osvěžující :-)

Ta odlehčená varianta prostřední vrstvy byla schválena i mou výživovou poradkyní Markétou, jako vhodná pro mého muže ;-) 
Hurá, můžu mu k narozeninám udělat dort!

A kdo jste se dostali až sem, tak třikrát sláva, protože to je vše!

Přeji hezký zbytek večera, případně už ráno.

Jarka 



7 komentářů:

  1. Jarko, neuvěřitelně krásný!!! A určitě i dobře chutná :-) Měj se fajn Ivana

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherný kousek :-) :-) :-) Pa Ila

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá naprosto skvěle a taky chutně :)
    Moc hezký blog.
    Renča

    OdpovědětVymazat
  4. Moc děkuji za Vaše milé komentáře :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jaruško, tvůj dortík vypadá báječně. Já borůvky miluju a bez borůvek by to nebylo ani léto. Přeji krásný zbytek víkendu A.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře.