1. června 2016

Šalvějový sirup

Protože jsem se již druhým rokem pustila do výroby bylinkových sirupů, tak šalvějový nemohl chybět. 
Sice jsem měla trochu strach z jeho chutě, ale mile mě překvapil. 
Nápad mi vnukla Alenka V. a recept jsem objevila tu.




V mém případě jsem trochu omezila suroviny na to, co doma zrovna mám. 

Původní recept: 2 velké hrsti šalvěje
0,5 kg cukru
600 ml vody
chemicky neošetřený citron

Já jsem měla šalvěje podstatně méně (asi tak jednu plnou hrst lístků) a citron jsem si pořádně vydrhla.

Nejdříve se svaří voda s cukrem (vařila jsem asi 2 minutky), přidala jsem šalvěj (ručně natrhané kousky, nekrájela jsem) a povařila asi minutku. Odstavila jsem z plotny, přihodila kolečka citronu bez pecek a nechala vychladnout. Pak jsem na noc strčila do lednice (protože jsem neměla čas dodělat sirup, tak to v lednici zůstalo 2 dny). Dle původního receptu znovu ohřát až k varu a horké plnit přes plátýnko do sklínek a uzavřít. Z dávky je asi 750 ml sirupu.

Chutnala jsem ještě čerstvý a byl luxusní. není zbytečně sladký, voní po šalvěji a citronech.
Jsem si jistá, že nám do prvních nachlazení nevydrží :-)

A další sirup už mám ve výrobním procesu, tentokrát kozičkový (bezový).
Milujete ho také tak jako celá naše rodina?

Jarka

4 komentáře:

  1. Jaruško u nás vede sirup bezový. Ale taky si ráda vařím jitrocelový... no prostě domácí je domácí ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitrocelový musí být také dobrý, jak mi na zahrádce trochu povyroste, tak zkusím :-)

      Vymazat
  2. Zkuste také meduňkový a mátový. Nebudete litovat.
    Krásné bylinkování, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, meduňkový už proběhl, ale budu opakovat :-)
      Mátový bych zkusila, ale musím sehnat mátu.

      Vymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře.