26. června 2016

Rebarborový štrůdl s kokosem a třešněmi

Rebarboru jsem při pečení používala teprve podruhé, naposledy loni tady je recept.

Letos jsem se vrátila k původnímu nápadu ke štrůdlu, protože mi v lednici leželo listové těsto.
Recept jsem našla u Zapálené kuchařky Lenky Požárové, TU.





Udělala jsem malou úpravu, protože jsem měla málo rebarbory, ale zato trochu třešní :-) Chuťově to spolu sedí a je to barevnější.

Recept:
1/2 kg rebarbory
100 g cukru krystalu
1,5 ČL škrobu
kokos strouhaný
vypeckované třešně
listové těsto

Očištěnou rebarboru jsem nakrájela na půl centimetrové kousky a promíchala s cukrem a škrobem. Rozválela jsem polovinu těsta a nasypala vrstvu kokosu, na něj sem dala polovinu rebarbory a třešní. Opatrně zabalila a přendala na plech s pečícím papírem a potřela rozšlehaným vajíčkem.
Pekla jsem v předehřáté troubě na 180°C do zezlátnutí.

Pro mlsouny je možné ještě podávat se šlehačkou. 

Právě jsem dala do pusy kousek se šlehačkou s ještě přimíchaným mascarpone, která nám zbylo z malin a exploze chutí v puse je téměř nepopsatelná. Listové těsto, kokos, kyselost rebarbory a uzemněné mascarpone šlehačkou. Nevíte, co máte první vnímat :-D 

Jak jste na tom s touto kombinací? 
Já moc kokos nevyhledávám, ale mám ráda kombinaci sladkých a kyselých chutí.

Jarka


8 komentářů:

  1. Tak ten vypadá úchvatně, mňam :)
    https://touhyalasky.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Aj tento koláčik by som hneď teraz zbaštila....... keby som mohla:-( Pekné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zity, už nezbyl, tak to ani nemusí mrzet :-)
      Děkuji.
      Jarka

      Vymazat
  3. No vidíš, aj čerešne si upotrebovala a aj zaujímavé spojenie s rebarborou... ten kokos bol dobrý nápad, ja som z neho robila voľakedy na záver posýpku na kysnutý koláč s ovocím tak, že som ho pridala do obyčajnej posýpky, len pozor, treba potom sypať nakoniec, lebo kokos sa rýchlo pečie.
    Lístkové cesto používam často, kupujem, mám v chladničke viacero, aj na sladko, aj na slano, sypem na ovocie aj kokos, semiačka, teraz nemletý mak, aj nasekanú čoko, ešte stále využívam jabĺčka s cukrom z minulého roku...miesto vajíčka sa mi osvedčilo aj obyčajné potretie maslom do vnútra, aj von a na záver trocha semiačok...no row a cool to nie je :-)))
    (je pravda, že teraz sme skôr row: sypeme semiačka, orechy a ovocie do úst row-no:-) bez pečenia!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, u nás se také rozjíždí nová strava a to teda bude mazec!

      Vymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře.