26. března 2016

Velikonoční mazanec

Velikonoční mazanec, to je stejný recept už druhý den.
Použila jsem stejný recept jako na jidášky.


Ať nemusíte dohledávat, tak tady je:

400 g hladké mouky ( dosypávala jsem ještě 20 g, aby těsto nelepilo)
30 g kvasnic
40 g cukru
250 ml mléka
sůl
60 g másla
2 žloutky
kandované ovoce
brusinky
vajíčko na potření
plátky mandlí

Vykynuté těsto jsem přendala na mírně pomoučený vál, propracovala, udělala kulatý bochník a přendala na plech.
Nařízla jsem vrch do kříže, potřela rozšlehaným vajíčkem, posypala plátky mandlí a znovu natřela vajíčkem. Nechala jsem chvíli kynout a mezitím si rozpálila troubu na 200°C. 
Pekla jsem ve spodní části trouby, dokud vrch mírně nezezlátnul, pak jsem teplotu stáhla na 150°C a dopékala. Zkoušela jsem klasicky špejlí ve středu bochníku.
Nechala jsem vychladnout na mřížce.









A teď už Vám všem přeji krásné a veselé velikonoce :-)

Jarka


2 komentáře:

  1. Jaruško, ten mazanec je přímo k nakousnutí :o) ..... Přeji krásné a veselé Velikonoce .... Marki

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře.