31. ledna 2016

Tentokrát ale vážně lehce :-)


Tento receptík je od výživové poradkyně Markéty
Já jsem si jej upravila podle stavu místních potravin, kde mozzarelu neměli a tak jsem vzala ricottu.

Protože červenou řepu miluji, tak bylo jasné, čím se budu cpát :-)
A ještě jedna změna byla, a to, že já řepu peču.
Pokud chcete vyzkoušet, tak tady je recept.



Kopie od Markétky:-) :
"Přidávám recept na zdravou večeři:
Uvaříme jednu středně velkou červenou řepu ve slupce do změknutí, necháme vychladnout.
Uvařenou a vychladlou řepu oloupeme a nakrájíme na jemné plátky, nebo nastrouháme.
Řepu dáme do misky, přidáme jednu polévkovou lžíci olivového oleje, lžíci balzamikového octa, trochu medu (polovinu malé lžičky-na chuť), sůl, pepř.
Důkladně promícháme.
Takto upravenou řepu naservírujeme na mělký talíř, přidáme polovinu mozzarely na tenké plátky, posypeme nahrubo nasekanými vlašskými ořechy (cca 1/4 hrsti), ozdobíme bylinkou a zakápneme ještě pár kapkami olivového oleje.
K tomuto se hodí půl plátku celozrnného chleba třeba značky Rivercote z Lidlu...
Takto připravené jídlo obsahuje všechny důležité živiny, nezatíží tělo před spánkem a ještě díky této kombinaci z něj vytěžíte maximum vitaminů a minerálních látek...
A pamatujte, jíme i očima, takže pěkně naservírované jídlo zdvojnásobí potěšení z něj...

Navíc, takto upravené jídlo má 1755 kJ, 20 g bílkovin, 40 g sacharidů, 18 g tuků, toho nasycených 5 g a 10 g vlákniny, čímž ho lze bez problémů zařadit v rámci redukční stravy.
Obsahuje všechny kvalitní živiny v optimálním poměru pro večeři."

Děláte také rádi červenou řepu? Tak sem s receptem, klidně jen odkaz na Vámi vyzkoušenou mňamku. Já jsem ještě zkoušela muffiny s řepou, ale nesetkaly se u nás s nadšením. 
Příště nikomu neřeknu, co jsem do nich dala :-D

Tak dobrou chuť ;-)

Jarka

5 komentářů:

  1. Veľmi radi ju jeme :-)
    Ja uvarím buľvy, potom ich nakrájam a buď na panvici s mozzarellou, alebo v peci zapekám- korenie, bylinky, olivový, alebo orieškový olej, mozzarella, semiačka :-)
    No a ja mám samozrejme na repu, lebo je škrobová, intoleranciu, ako aj na zemiaky, batáty, koreňovú zeleninu, takže ja si zdravú stravu odtrpím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, takže po uvaření ji ještě tepelně upravíš jednou. To by mě nenapadlo zapékat s mozzarelou. Já už bych na nic nečekala a všechno to slupla tak jak to je :-)
      A pozor i se zdravou stravou se to nesmí přehánět! :-D

      Vymazat
  2. Ja som robila cviklove kroketky, na tenko narezanu surovu cviklu som oprazila na kusocku oleja na panvici. Potom osolila. Boli skoro suche, chrumkave. Skusala som aj tenucke hranolky, chutilo podobne, ved to bolo to iste, len iny tvar.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Áno v DM ich majú ako čipsy a ja som skúšala hranolky z celeru, sú fajn, a pre mňa zase intolerancia....

      Vymazat
    2. Ty kroketky byly opékané syrové, že? Musím také zkusit, aspoň to nemusím 2 hodiny péct v troubě :-)
      Díky za inspiraci Zito :-)

      Vymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře.