20. října 2015

Karamelové řezy

Ty už jsem neměla několik let. 
Od pátku do soboty jsem ležela s migrénou a můj chlap s bolením v krku a šíleným kašlem, ale staral se o nás hezky :-)
Jen v neděli jsme už byli všichni přejedení těch sladkých super rychlovek (Týniny palačinky, tátovi těstoviny s kakaem, já k tomu stále piškoty, protože jsem na nic neměla chuť), tak jsem jim udělala oblíbenou rajskou se sekanou a knedlíkem a jako zákusek ještě karamelové řezy a nakonec, když už se peklo, tak ještě čerstvý chlebík.

u jakéhokoliv mlýnku vydrží hodiny a pracuje :-)

Recept na řezy:
300 g cukr krystal
4 vejce
200 g hladká mouka
100 g mleté ořechy
10 PL voda
prášek do pečiva
Těsto jsem pekla na 180°C na plechu vyloženém peč. papírem.

Na vrch se natře po vychladnutí karamel:
karamelové salko 
máslo
Změklé máslo vymixovat s karamelem na krém, po natření ještě posypat sekanými ořechy a dát vychladit.
Krájela jsem nožem namočeným ve studené vodě.


krájela jsem ještě před vychlazením, proto mírně stéká ;-)

A hlavně jsem u všeho měla šikovného pomocníka!

A nakonec ještě malá ukázka, kolik radosti může malýmu klukovi, udělat vařené vajíčko :-D


nikdo mu nesmí pomáhat, "Sám, sám!" :-D 

celé dvě vteřiny si nechal pomáhat, než zas začal volat: Sám, sám :-)

Malá otázka mimo téma vaření a pečení. Jak stíháte v těchto dnech sušit prádlo? Já jsem včera vyprala povlečení a protože krásně foukalo, tak jsem jej pověsila ven. O chvilku později jsem šla pro Káču do školky a musela jsem se hned před domem otočit zpět pro deštník a prádlo mi znovu totálně zmoklo :-)

Jarka



4 komentáře:

  1. Tak za prvé super starý mlýnek na ořechy, retro, co??a prádlo suším v prádelně. mám ji dost velkou , takže to krásně schne..a mám ještě natáhnuté šňůry i v místnosti, kde máme plynový kotel..a tam je to ještě lepší a do rána suché..Hezký podzim..Ila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mlýnek jsem při zařizování své první domácnosti získala z pozůstalosti jedné prababičky, takže určitě bude starý hodně :-)
      A chtěla bych také prádelnu nebo sušárnu, já mám pračku v kuchyni :-)

      Vymazat
  2. Šikovný koláčik, taký trvalkový, aj na Vianoce, aj na Veľkú noc :-)
    Prave pečiem, stále to isté, máme jablká, tak jabĺčkový, ale dala som ich na maslo a cukor zkaramelizovať, primiešala škoricu, citr.kôru, kyslú smotanu a potom na cesto a dať piecť.
    Prádlo mi tiež robí starosti, najprv ho suším pod strieškou pred kotolňou, ale je aj tak vlhké a dosúšam na radiátoroch, máme ústredné kúrenie, kachle v obývačke, pre to sušenie prádla, využívame len v krajných prípadoch.
    Romantika musí ustúpiť praktickosti .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se sousedkou máme šňůry na půdě, ale dělají na naší ulici nové chodníky a šíleně se práší. Tak musíme počkat a pak tam znovu uklidit. Ale když je vlhko, tak to neschne ani tam.

      Vymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře.