7. července 2015

Parné dny...

... je slabý výraz pro tohle počasí.
Už několik dní nás trápí úmorné vedro a slibované bouřky také nepřicházení.
Za oknem teploměr na sluníčku už neukazuje nic, máme jej pouze do 50°C.

My jsme do tohoto parna měli naplánovanou oslavu Týniných narozenin.
A já pečení dortu!
Sama Týna měla přání, jak má její narozeninový dort vypadat, ale v tomto počasí dělat máslový dort s potahovkou je fakt vražda. 
Za prvé bych nevydržela při pečení v kuchyni, protože mi sem vyloženě pere odpolední slunce, pak udělat v tomto vedru máslový krém, tak aby mi z korpusu rovnou neodtékal, by bylo také umění a naposledy rozválet potahovku a přenést na dort je nemyslitelné. 
Tak jsem dlouho přemýšlela, jak to udělat abych nemusela nic složitě dělat :-)
Jo abych nezapomněla, tak mi stejně do pátku nepekla část trouby, ale NEMUSELA JSEM SI JI OPRAVIT SAMA! :-D
Hurá!


Po ochutnání sousedčiného cheescake dortu jsem si řekla, že by to chtělo něco podobného, ale v nepečené formě. 
Tak jsem se vrhla na hledání na internetu, kde bylo pár zajímavých inspirací. 

Zvolila jsem sušenky Esíčka, rovnou dvě balení, které jsem rozdrtila válečkem na nudle a smíchala asi se 100 g rozpuštěného másla. Vše jsem pořádně promíchala a natlačila do dortové formy a dala vychladit do lednice. Mezitím jsem si smíchala vaničkový polotučný tvaroh, zakysanou smetanu a jeden velký jogurt 10% a dala vykapat přes plátýnko na síto, abych se zbavila přebytečné tekutiny.
Poté jsem řídkou hmotu podle chuti dochutila vanilkovým cukrem a kůrou ze dvou citronů. Nakonec jsem přidala želatinový ztužovač a nalila na sušenkový korpus.
Po vychlazení jsem ještě dozdobila kandovaným citronem a zalila želé, do kterého jsem přidala šťávu z jednoho citronu. 

A výsledek by se dal shrnout jednoduše, chtělo by to pořádně, nejlépe přes noc vychladit a nechat ztuhnout ( my jsme jej porcovali už za pár hodin), vzhledově nevypadal také nic moc, ale ta chuť byla super
Takže příště v takovémto pařáku budu dělat do skelniček vrstvy sušenek a krému a nahoru na ozdobu nějaké ovoce. Mohla by se tím vynechat i želatina :-) A jíst se to dá jedině lžičkou ;-)

nepečený korpus z esíček, náplň z tvarohu, jogurtu a zakysané smetany, zdobené kandovaným citronem a citronovým želé
Následující den jsme byli pozváni na hody a hned po příjezdu jsem byla překvapena stárky, kteří letos místo popíjení vína, měli v ruce plechovky energetických nápojů :-) 
Hodování bylo asi letos velmi náročné.


jedenáctá hodina dopoledne a na slunci už kolem 30°C 



No nebylo nám na koupáku nejlíp?

Přeji všem krásný den a trochu toho ochlazení i v podobě deštíku nebo menší letní bouřky :-)

Jarka



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře.